Faktura för bredband

Det är uppenbarligen så att vår leverantör av bredbandstjänster på Mjölkön har administrativa problem. Somliga har fått fakturor för bredbandstjänster som omfattar den period som vi redan betalt i vårt treårsavtal. Kontakta leverantören för rättelse.
Styrelsen

9 tankar kring ”Faktura för bredband

  1. Anci Hammarberg

    Vi är en av de drabbade. Vi ringer och ringer men får aldrig svar. Vi har mailat men får inte svar på där heller. Fick nu en faktura till! Är det ngn som har tips på hur man ska få tag på företaget?

    Mvh Anci Hammarberg

    Svara
    1. Per Arnesjö

      Hej Anci och andra drabbade,
      Jag försöker via företagsledningen imorgon.
      Mvh
      Per (070-5238028)
      (som deltog vid framtagning av vårt tre-åriga avtal.)

      Svara
  2. Per Arnesjö

    Meddelande från VD Robert Carenfeldt på IP Österåker:

    Hej!
    Jag beklagar att vissa fastighetsägare fått felaktiga fakturor.
    De fastighetsägare som tecknade det nya avtalet 2020 ska givetvis inte betala felaktigt utskickade fakturor. Fakturor kommer krediteras och inga fakturor går vidare till inkasso.
    Vi är medvetna om detta problem och ber om ursäkt för detta.

    Även om vi har svårt att svara i telefon så är det viktigt att enskild fastighetsägare maila in sitt ärende via:
    https://ip-osteraker.se/kontakta Vi har noterat ett 10-tal ärenden och dessa kommer jobbas av så fort vi hinner.
    Mitt budskap är att de som har nytt avtal inte behöver bry sig om felaktiga fakturor!

    (Däremot så gäller dessa fakturor för de fastighetsägare som inte valde att teckna nytt avtal 2020.
    Dessa fastighetsägare har då fått dessa fakturor retroaktivt och sedan ny månadsfaktura för att fortsätta vara kund. Då gäller vanligt listpris för 100/100 tjänst.)

    Mvh
    Robert Carenfeldt

    Svara
  3. Anci Hammarberg

    Hej igen.
    Nu har vi fått den 3:e felaktiga fakturan, vilken vi förstås också bestrider! Vi har inte fått någon återkoppling från IP Österåker alls, bara den info vi fått här på hemsidan. Det känns som att de borde löst problemet vi det här laget. Någon som vet något?
    Mvh Hammarberg

    Svara
  4. Anci Hammarberg

    Vi gick 3 krediteringar på mailen nu. Per, det verkar som att ditt mail gjorde susen!
    Tack.
    // Anci Hammarberg

    Svara
    1. Per Arnesjö

      Svar från VD, IP Österåker…
      ”Hej!
      Hammarbergs felfakturor är nu åtgärdade. 
      Dessvärre kan det vara ett fåtal som kan ha drabbats på samma sätt. Anledningen är att vi trimmar in datakoppling (API) mellan teknikplattform och vårt fakturasystem via Billecta.
      Beklagar detta men vi börjar få ordning. Vi skickar inga på inkasso eller liknande. Än mindre stängs tjänster. Inga ska behöva känna sig stressad, vet man med sig att man ingått 36-mån avtalet så behöver man inte oroa sig.
      Vi är dock tacksamma om man då mailar ett ärende så kan vi ändra.
      Under våren kommer våra system fungera bättre, även administrativt, som tänkt och då kommer vi även kunna förbättra vår kundsvarshantering.
      Mvh
      Robert Carenfeldt”

      Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.