Bredband – läge oktober

Vi närmar oss starten av det nya bredbandsavtalet den 1 november-

Projektet som ska ge oss alla ett stabilare bredband är några veckor försenat, men teknikerna har nu länkutrustning på plats.

Kommande helg eller helgen därefter kommer trafiken att flyttas över till nya länkarna. Såvida man inte hittar nya begränsningar kommer Mjölkö därefter att ha ett bredband i toppklass. Värt att nämna att problem som är kopplat till fibernätet och inte till vår tjänsteleverantören IP Österåker (IPÖ).

Drygt fyrtio fastigheter har hittills anmält sig till det nya tre-åriga bredbandavtalet. I samband med hantering av anmälningarna insåg IPÖ att den befintliga kundsupporten måste förbättras. Man har därför startat representation med egen personal i Åkersberga. Överföringen av kundsupporten medförde tyvärr att anmälningar som gjordes via e-post försenats och några fortfarande inte fått bekräftelse eller faktura…

  • För att kunna stämma av med IPÖ ber jag er som ännu inte fått bekräftelse med fakturalänk att meddela mig snarast via sms till Per Arnesjö, 070-5238028.
  • För de som väntar på bekräftelse eller ännu inte anmält sig så lovar man förlängd anmälningstid till 30 november pga. nämnda problem
  • Ingen kommer stå utan tjänst under tiden

För er som signerat och betalat, kommer bredbandshastigheten att höjas till 250/250 Mbit/sek den 1 november.

Vänliga hösthälsningar

Per – 070-523 8028

Komplettering till läget

Bredbandsinfo från IP Österåker…Den nya tjänsten gäller fr.o.m. avslutet av respektive ursprungligt avtal. (I de flesta fall 1 november… dock nytt för mig är att några tydligen fått kompensation några månader 2017).Fakturan har inte hunnits skickas ut till alla. Den kommer tids nog… men detta påverkar inte nya tjänsten, avtalstiden eller priset.Om ni inte fått vare sig bekräftelse eller faktura… kontakta för säkerhets skull IPÖ:s kundtjänst och stäm av att anmälan kommit in, e-postadress, tiden när ert ursprungliga avtal går ut etc. IPÖ:s kundtjänst tel. 08-12446480 kl 09-17 eller info@ip-osteraker.se .Bredbandstrafiken kommer flyttas över på nya länkarna i helgen. Man fortsätter följa kvaliteten för ev. fortsatt trimning.
Mvh Per

1 tanke kring ”Bredband – läge oktober

  1. Per Arnesjö

    Kompletterande bredbandsinfo från IP Österåker…

    Den nya tjänsten gäller fr.o.m. avslutet av respektive ursprungligt avtal. (I de flesta fall 1 november… dock nytt för mig är att några tydligen fått kompensation några månader 2017).
    Fakturan har inte hunnits skickas ut till alla. Den kommer tids nog… men detta påverkar inte nya tjänsten, avtalstiden eller priset.
    Om ni inte fått vare sig bekräftelse eller faktura… kontakta för säkerhets skull IPÖ:s kundtjänst och stäm av att anmälan kommit in, e-postadress, tiden när ert ursprungliga avtal går ut etc. IPÖ:s kundtjänst tel. 08-12 44 6480 kl 09-17 eller info@ip-osteraker.se .
    Bredbandstrafiken kommer flyttas över på nya länkarna i helgen. Man fortsätter följa kvaliteten för ev. fortsatt trimning.
    Mvh Per

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.